Jaký typ plastové karty vybrat pro své podnikání?

Plastové karty si dnes najdou nejedno využití a z pohledu podnikatele mohou mít značný marketingový význam. Existuje ovšem více druhů plastových identifikačních a věrnostních karet, které se liší zejména svým čtecím (identifikačním) prvkem.

Může jím být magnetická páska (proužek), čárový kód, nebo moderní bezkontaktní (RFID) čip. Plastová karta pro váš účel podnikání by měla mít také vhodný design, to ale není zdaleka všechno.

S magnetickým páskem

U plastových karet s magnetickým proužkem či páskou dochází k uložení potřebných dat díky speciálnímu kódovacímu zařízení. U výrobce plastových karet si můžete nechat rovnou vyrobit plastové karty s magnetickým proužkem, obsahující data vašich zákazníků. Plastové karty s magnetickou páskou jsou sice poměrně levné a bezpečné, nicméně se již v dnešní době od nich spíše upouští pro jejich zastaralost a nahrazují je plastové karty s bezkontaktním RFID čipem. Využití můžeme nalézt převážné v komerční sféře.

S RFID čipem

RFID čip je zabudován do karty a jedná se o moderní metodu rychlého bezkontaktního přístupu. Plastové karty s RFID čipem fungují na vzdálenost cca 10 centimetrů až jeden metr, v závislosti na frekvenci čtecího zařízení. Na RFID karty lze ukládat i větší množství dat, jedná se o čipovou technologii, umožňující běh i více aplikací na jediném čipu (kartě).

A kde všude si dnes tento typ plastových karet najde své využití? Tak například je to na parkovištích, ve věrnostních zákaznických systémech, ve školství a dalších institucích, dopravě, ve firmách ale také v zábavných a sportovních zařízeních a v neposlední řadě v obchodech a supermarketech.

S čárovým kódem

Plastové karty s čárovým kódem jsou jedny z nejrozšířenějších a nejpoužívanějších identifikačních karet. Zejména potom u věrnostních karet je nepochybně plastová karta s čárovým kódem nebo QR kódem jasným vítězem. Každá taková ucelená řada čárek tvoří unikátní kód, pod kterým je v pokladním či věrnostním systému (většinou součást pokladny) přiřazen zákazník. Tedy platí co čárový kód to zákazník. Tento druh plastových karet se výborně hodí pro nejrůznější značky pokladem a dají se většinou poměrně jednoduše implementovat do pokladního systému, jelikož většina nabízí propojení se čtečkou čárových kódů. Pakliže již využíváte tuto čtečku k markování zboží, tak proč ji nepoužít také pro identifikaci vašeho zákazníka, který se prokazuje věrnostní kartou.

Příspěvek byl publikován v rubrice Doporučujeme a jeho autorem je makawiel@email.cz. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.