Jaký materiál využít pro signmaking?

Pro signmaking můžete využít celou řadu dostupných materiálů. Které jsou ale pro tyto účely nejvhodnější? O tom vám povíme víc v tomto článku.

Signmaking je dobrý způsob, jak zviditelnit činnost vaší firmy. Pokud právě do tohoto oboru pronikáte, v tomto článku vám řekneme, jaké jsou možnosti a na co je možné vaši reklamu tisknout.

    1. Klasický papír

Papír je důležitou součástí moderního tisku. Papírů ale existuje celá řada a každý se hodí k jiným účelům. Materiálů, které jsou vhodné pro signmaking, je také velké množství. Obecně můžeme říct, že do tiskových médií na bázi papíru spadají veškeré velkoplošné materiály s gramáží od 100 g na metr čtvereční. Zařadit sem můžeme i specifické úpravy, například papíry plakátové, billboardové či citylightové.

Mezi papíry vhodné pro signmaking patří i kartony a lepenky. A to jek obyčejné, tak mikrovlnité. Hodí se i samolepící materiály (lamináty) se svrchní povrchovou úpravou. Ta chrání váš potisk před poškozením vnějšími vlivy jako je déšť nebo sluneční svit. Obecně však můžeme říct, že materiály na bázi papíru mají nižší životnost. Papír jako takový totiž absorbuje vlhkost, čímž postupně dochází k rozkladu a znehodnocení potisku.

    1. Plastické materiály

Při výběru vhodného materiálu pro signmaking byste se tedy měli začít ohlížet někam jinam. Dobrou alternativu tvoří tisková média na bázi plastických hmot. Mezi ty můžeme zařadit i tkané materiály textilního charakteru. Oproti papírovým médiím mají nespornou výhodu v podobě vysoké životnosti, zejména pokud je budete používat v exteriéru.

Životnost je přitom výrazně vyšší. Ne v řádu týdnů nebo měsíců, ale let. Udává se, že tisková média na bázi plastických hmot mohou vydržet téměř neporušené i desítky let. Pro účely signmakingu je to sice až moc dlouhá životnost, i přesto se jedná o skvělý bonus.